• Betaalbare oplosingen voor zakelijk en prive

  • PC Helpdesk

    Cees Buddingh'hof 66, 1628 WJ Hoorn
    info@pc-helpdesk.nl

  • Hardware

  • Hardware

    Met hardware wordt bedoeld: Alle onderdelen van de PC die zichtbaar en tastbaar zijn.

    PC Helpdesk werkt alleen met de zogenaamde A-componenten. Dit zijn computeronderdelen die terdege op hun kwaliteit getest zijn. Waar de standaard computers en onderdelen een uitval percentage hebben van 15% door hardwarematige storingen, is dit bij PC Helpdesk slechts 2%!

  • Mocht er toch een onderdeel defect raken dan is er bij de A-componenten altijd een correcte en snelle garantie afwikkeling gegarandeerd.

    Standaard krijgt u bij een door PC Helpdesk gebouwde computer 3 jaar garantie op alle aanwezige hardware.

    Enkele leveranciers waar PC Helpdesk mee samenwerkt zijn o.a. Intel, Antec, Western Digital, NVidia, Philips, Plextor, Devolo, Linksys, Logitech, Pinnacle, Kingston en Toshiba.

  • Kingston

    Het werkgeheugen is een cruciaal onderdeel in uw PC. Slecht geheugen kan tot de meest vreemde storingen leiden. Kingston levert een zeer breed scala aan geheugenmodules. Het werkgeheugen van Kingston waar PC Helpdesk gebruik van maakt heeft zelfs eens levenslange garantie.

  • Western Digital

    De harde schijf is het component die het in een oudere PC vaak als eerste begeeft. Indien u geen recente backup heeft gemaakt (en dat blijkt in de praktijk helaas vaak het geval…) zijn uw documenten en dierbare foto’s voor altijd verdwenen. Het terughalen van de gegevens is alleen nog mogelijk in een speciaal daarvoor ingericht laboratorium die tegen een hoge kostprijs uw data probeert te redden. Let wel: probeert, want als de harde schijf te ernstig beschadigd is, is de data (verzamelnaam voor alle gegevens op uw PC) voor altijd verloren.
  • Ook vandaag de dag nog blijkt de harde schijf het gevoeligste onderdeel in de PC. Western Digital geeft een garantie van 3 tot zelfs 5 jaar voor sommige modellen. PC Helpdesk heeft door jarenlange ervaring geleerd dat de schijven van dit merk het betrouwbaarst zijn.

  • Software

    Met software bedoelen we alle programma’s die op een harde schijf in de computer kunnen worden geïnstalleerd. PC Helpdesk is leverancier van diverse software van bedrijven zoals: Microsoft, Adobe, Corel, Pinnacle, Nero en diverse antivirus software.

    Als eerste dient er op een PC het zogenaamde besturingssysteem te worden geïnstalleerd die het draagvlak vormt van alle software die er naderhand bij wordt geïnstalleerd. Actuele besturingssystemen zijn Windows XP en Windows Vista. Windows 7 is sinds oktober 2009 leverbaar. Op de meeste computers staat er tegenwoordig naast het noodzakelijke besturingssysteem een Officepakket op de computer.

    Als basis staat er dan Word en Excel op de PC en aan de hand van de eisen van de gebruiker kan dit met nog een aantal pakketten worden uitgebreid. Daarnaast mag een goed antiviruspakket zeker niet ontbreken.

    Zowel de Windows software als ook de Officepakketten worden beiden door de firma Microsoft geleverd. Zij kunnen in originele verpakking als volledige licenties worden aangeboden. PC Helpdesk werkt met OEM pakketten. OEM betekent: Original Equipment Manufacturer. Dit betekent vrij vertaald: Originele Systeem Bouwer. Deze OEM pakketten horen bij de hardware en mogen dus alleen worden geleverd bij een nieuw systeem. Qua prijs zijn ze soms wel tot 3x goedkoper dan een volledige achteraf gekochte licentie. Dat komt uiteraard weer ten goede aan de prijs van de computer.

  • Randapparatuur

    Met randapparatuur bedoelen we de componenten of onderdelen die extern aan de PC worden aangesloten. Ook de niet alledaagse hardware die intern in de computerbehuizing is gebouwd valt onder randapparatuur. In de subnavigatie hierboven treft u die randapparaten aan die vrijwel altijd bij een computer worden meegevraagd.

    Toetsenborden en muizen


    Logitech is voor PC Helpdesk het huismerk voor deze randapparatuur. Zeer betrouwbaar en divers in alle denkbare omgevingen. Draadloos of bedraad, met batterijen of accu, optisch of laser gestuurd. Ook de speciale 3D Connexion muizen voor Cad/Cam tekenaars kunnen worden geleverd.

  • Een Desktop of een laptop

    Dit is een vraag die PC Helpdesk heel vaak gesteld krijgt. Het blijft altijd een prijzige aanschaf, en daarom is de juiste keuze natuurlijk belangrijk. Gezinssamenstelling, bedrijf of kantoor aan huis, vaak onderweg, een spelfanaat, een student op kamers, kortom, er zijn veel situaties met elk hun eigen eisenpakket. PC Helpdesk zoekt samen met u naar de beste en voor u betaalbare oplossing die er op dat moment voorhanden is. Tevens krijgt u een degelijke uitleg van de voor- en nadelen van de vijf varianten.

  • Indien de keuze wordt gemaakt voor een laptop zal PC Helpdesk doorgaans altijd gebruik maken van merken zoals Accer, Toshiba, HP/Compaq of Lenovo (voorheen IBM). In uitzonderlijke gevallen kan er ook wel eens uitgeweken worden naar andere merken.