• Betaalbare oplosingen voor zakelijk en prive

  • PC Helpdesk

    Cees Buddingh'hof 66, 1628 WJ Hoorn
    info@pc-helpdesk.nl

  • FAQ (vaak gestelde vragen)

  • FAQ is de afkorting van "Frequently Asked Questions", ofwel "Vaak Gestelde Vragen"

    Veel vragen die u zou kunnen hebben, hebben we al vaker ontvangen. Daarom hebben we de meest voorkomende vragen hieronder in de FAQ voor u opgesomd. Heeft u na het lezen van de meest gestelde vragen, toch nog onbeantwoorde vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Het contactformulier kunt u hier vinden.

    • Wat zijn de kosten van PC Helpdesk?

      PC Helpdesk rekent een uurtarief van € 40,- (partuculier) per uur. Na de eerste uur betaalt u per half uur. Als voorbeeld: een monteur is bij u anderhalf uur bezig, dan bedragen de kosten € 60,-.

    • Hoe kan ik PC Helpdesk betalen voor computerhulp aan huis?

      Het totaalbedrag kan worden gepint, per incasso of contant aan het einde van de afspraak betaald te worden.

    • Leveren jullie ook computerhulp ‘s avonds en in het weekend?

      In overleg met u, maken wij een afspraak wanneer het u het beste schikt. Een afspraak maken met een computermonteur is dus uiteraard ook mogelijk in het weekend en ‘s avonds. Wij werken normaliter tot 21.00 uur in de avond. Uitloop is mogelijk.

    • Leveren jullie computerhulp in heel Nederland?

      Nee, Wij werken alleen in de regio West Friesland. Buiten regio West Friesland komen er voorrijkosten bij. Uitzonderingen zijn soms mogelijk.

    • Kan ik een gemaakte computerhulp afspraak verzetten, of afzeggen?

      Ja, Het is mogelijk om een afspraak te verzetten, of af te zeggen. Doet u dit wel zo vroeg mogelijk,  zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Natuurlijk brengen wij geen kosten in rekening voor het verzetten, of afzeggen van een afspraak.

    • Ik weet mijn Windows wachtwoord niet meer, kunnen jullie daarbij helpen?

      Als het achterhalen van het wachtwoord niet mogelijk, kunnen wij het wachtwoord opnieuw instellen.

    • Ik heb een nieuw abonnement met televisie en bellen aangeschaft, kunnen jullie dit voor mij installeren?

      We kunnen allerlei soorten abonnementen met of zonder televisie en telefoon voor u installeren. Hierbij kan het draadloos en bedraad aangesloten worden.

    • Waarom moet ik een backup maken?

      Het verliezen van data gebeurd vaker en sneller dan u denkt. Het kan gebeuren door het falen van Hardware, maken van menselijke fouten of door een virus. Bedrijven die hun data verliezen leiden veel schade, veel bedrijven komen hier niet meer bovenop en gaan binnen 6 maanden failliet.

    • Wat is het verschil tussen backup op tape en online backup?

      Er zijn een paar belangrijke verschillen tussen Tape backup en online backup. Het belangrijkste is dat bij de Tape backup iedere dag menselijke handelingen nodig zijn. En dus mensen fouten kunnen maken. Zo wordt een Tape backup vaak vergeten en blijft de tape vaak op kantoor liggen. Daarnaast is een Tape een verouderde techniek van meer dan 60 jaar oud en erg onbetrouwbaar. Het raakt gemakkelijk beschadigd en de kwaliteit neemt al af binnen 6 maanden.

      Een automatisch geplande online backup elimineert de kans op menselijke fouten. Onze online backup wordt opgeslagen in meerdere datacentra, biedt een flexibele bewaartermijn. Het versleuteld alle bestanden en heeft geen upfront kosten. Kortom, de online backup is veiliger, betrouwbaarder en voordeliger dan een tape backup.

    • Moet ik hardware aanschaffen voor een online backup?

      Nee, alles wat u nodig hebt is uw computer of server en breedband internet. Niets meer.